Tuesday 20 November 2012

Bersangka Baik

Em dewasa ini sering kita lihat (pehhh ayat) sorry aku bukan lelaki yang pandai ayat ni hehehehe
let aku tulis ikut lenggok bahasa aku aja.

Em dalam hidup ni macam karangan karangan aku sebelum ni, kita sebagai manusia selagi kita hidup kita akan di uji itu lah kehidupan. Adakah kita kata kita beriman selagi kita belum di uji.

kadang2 kita di uji dengan dosa kita sendiri, kita menggunakan segala yang miliknya, kurniaan dan juga izinNya dalam kita nak buat dosa nak buat jahat. kita lupa kita alpa (terutamanya aku) akan nikmat akan betapa dekatnya Dia dengan kita.

Tapi jangan sedih, kita bertaubatlah. Allah suruh kita sampaikan pada mereka yang kecewa dan berdosa yang sedih akan kesilapan kita katakan pada mereka katakan pada aku bahawa "selagi kau tahu Allah yang mengampunkan dosa dan mampu bertindak atas dosa itu maka Allah ampunkan kau"  boleh refer syarahan dr asri  pasal benda ni.

jadi jangan kita hampa jangan kita sedih kita teruslah lah jangan kita putus dari rahmat Allah dan jangan kita putuskan orang lain dari rahmat Allah. Doakan lah kita doa kan lah dia kita doakan semua orang insyallah.

kadang-kadang kita tak faham orang akan masalah dan situasi orang lain jangan kita tambah kesusahan dia, kita doakan orang kita doakanlah saudara kita insyallah.berikan lah rahmat Allah pada mereka berikan rahmat Allah. Jangan lupa tu kita jangan lupa berpesan dan mengingatkan sifat Pengasih, Penyayang Allah.

kepada rakan-rakan ku cikgu2 walau tidak berjumpa walau tak bersua doa hamba tetap bersama insyallah.

Ps- ujian Allah sentiasa ada doakan lah aku agar aku berjaya.

No comments:

Post a Comment