Thursday 6 December 2012

Kasih Keluarga

Aku nak cerita satu cerita benar yang terjadi pada aku

Pada suatu hari........
ada sorang boss aku ni dia sudah kurang ajar, bos aku ni jugak budak yang menyewa kat rumah aku dengan umur yang sudah 5 tahun lebih tua dari aku.

mungkin di sebab kan terlalu rapat  bila aku tegur dia pasal kebersihan rumah dia sudah tangkap feel sama teguran aku tu. dan di suatu hari bila ada perkara melibatkan tugas rasmi pejabat dia terlupa akan protokol kerja dia tibai aku dalam bahasa yang sangat indah (bahasa kawan2).

apa yang terjadi biasalah dah jadi budak buah pukul ni tangan terasa ringan, kaki terasa lebih ringan aku pantas naik ke bilik dan menegur sikap boss tadi siap tawar untuk berdiri (let us dance).

itu lah detik yang sangat menyedihkan bagi aku lepas tu (takde apa pun jadi sebab aku di tarik oleh staff lain) tapi sebab aku sound dia pasal tak sikap professional kita orang dah tak bertegur. Sesungguhnya demi Tuhan yang Maha pengasih dan Penyayang aku amat kesal akan benda yang terjadi tu.

Perkara ni dah terjadi hampir Setahun lepas dah kita orang tak bertegur langsung, dia keluar dari rumah sewa (actually tak keluar pun dia bayar sewa tapi tak duduk)

dalam setahun itulah kita orang tak bertegur sangat sedih sangat aku sedih,dalam diri aku penuh kesesalan huhuhuhu tapi syukur pada satu program baru2 ni aku tawar diri aku join. sebab aku di lantik jadi penghulu dan dia pulak penyelaras program kita orang kene lah rapat dan berbincang.

itulah detik aku berbaik semula dengan dia siap malam akhir tu aku gi karoke dengan dia and the geng. memang aku tak rapat macam dulu tapi secara professional kita orang cuba ketepikan hal peribadi.

dari lubuk hati aku aku nak jugak tegur sapa macam biasa aku selalu katakan pada kawan2 aku, aku rindu bercakap dengan dia as buddy.

moral of the story is - for almost a year i feel guilty about it, yang paling berat ialah aku rasa berdosa sangat sesama Islam aku tak bercakap. sedangkan kami adalah keluarga dalam organisasi kami.
tak ada kebanggaan bagi aku selama setahun itu untuk aku terus berselisih faham sebab mati akan datang dengan tiba2 dan aku takut mati aku itu dengan silatulrahim yang putus.

demi tuhan betapa dada ini terlepas dari beban dosa bila aku mampu bercakap dan berbaik semula cuma tak sempat duet aja time karoke tu hahahahahaha.

PS - yang menang bukan kita tapi ego, yang kalah bukan lawan tapi iman

No comments:

Post a Comment