Thursday 6 December 2012

Buah 3 Pemati

huhuhuhu

baik akhirnya den dapat idea buah baik tambahan kepada koleksi buah2 yang sulit

buah 3 ni mudah kita pakai,
sekali guna kene 3 step ni kurang satu kita kalah

nak tgk bentuk buah kene jumpa aku lah bagi yang kenal aku ni siapa
 bagi yang tak kenal, aku ni yang halus2 orang nya yang kecik2 tu
selalu duduk belakang bila ada majlis
mata kecik, yang kelihatan tidur walau berjaga

ok ini secara teori tentang buah 3 ni

kira pemati or penamat

buah 3 ni kita mula dengan

angkat tangan dan lafazkan syukur, boleh guna lebih baik dalam keadaan sujud kira buah ni memang rendah main dia. kita kene rendahkan diri kita

lepas tu bhagian dua buah ni kita start bergerak dangan doa, inilah kekuda kita kita serang guna doa, tak kira apa datang pun dari siapa pun kita balas dengan doa kita panjatkan doa, kita hentak dengan tagisan dan jangan bagi peluang biar lah sampai merayu.

dan dalam permaian kita tentunya dalam serang ada bertahan maka wujud lah buah sabar, ni kene ada jugak kalau dah ada buah sabar ni musuh jadi bengong, dalam diri jadi kuat apa serangan yang datang tahan dengan sabar

bila kita ada dan lengkapkan diri kita dengan benda ni insyallah terbukalah amalan yang kita kata di satu tahap apa sahaja yang kita hajat insyallah tertunai

tanyalah diri kita berapa banyak ujian Allah yang kita betul redha, semua milik Allah ujian milik Allah jangan kita asyik komplain aja dalam hidup ni guna 3 buah ni jalani hidup.

kalau Allah bagi kita hidu bau wangi sesungguh nya Dia Maha indah, kalau dia bgi Kita terhidu bau Busuk, masih lagi bau itu tetap mahkuk Allah dan Allah tetap mulia jangan di hina bau busuk itu, kerana itu juga tanda kebesaran Allah yang maha Bijaksana dalm mencipta.

ambik 3 buah aku ni guna dalam hidup, susah memang susah tapi kita cuba sentiasa cuba insyallah
aku berpesan cuma untuk diri aku dan aku lafazkan dalam bentuk tulisan.

ini adalah untuk diri aku,
tapi kalau korang nak terima ambiklah sesungguhnya semua ini milik Allah



No comments:

Post a Comment